Cat este manopera?


Uite o întrebare foarte întâlnită în zilele noastre :
-Cât este manopera?
Manoperă – tradusă în engleză ,,workmanship,, așa cum se înțelege - operă de artă
,, costul muncii dintr-o lucrare, serviciu, activitate.
Manoperă – Dex: ,,Muncă manuală depusă pentru efectuarea unei lucrări; plată pentru această muncă.  Muncă manuală depusă pentru efectuarea unei lucrări,,
Cum stabilim prețul corect pentru o lucrare? Așa cum m-a învățat bunicul meu, prețul pentru o lucrare din lemn îl stabilim astfe: o parte cost materie prima - aici, a doua parte cheltuieli-taxe-impozite, a treia parte manoperă.
Nu vă țin teorie cu numărul cheltuielilor dintr-un atelier de tâmplărie, oricum sunt multe, astăzi vă spun câteva lucruri legate de manoperă.
Zilele trecute am fost revoltat la comentariul răutăcios pe o rețea de socializare.
Răspunsul meu a fost: Am viziune, să-mi fie rușine! Da, chiar asa sa imi fie rusine ca am avut tupeu sa fac un proiect si sa aduc pe piata un produs de top. Da, da, asa este!
Nu știu cum te-ai simți atunci când un comentariu răutăcios legat de prețul lucrărilor tale îți răvășește ziua, iar capacitatea ta de lucru trebuie să fie la 100%.
Am scris aici ce materiale folosesc în realizarea lucrărilor Strașnic:
Acum legat de manoperă, din asta trăiesc, din această parte îmi duc viață de zi cu zi, e acea parte care îmi da putere să mă trezesc la șase dimineață și să muncesc până târziu în noapte,și să nu știu în ce zi a săptămânii sunt. Manopera este pentru mine acea parte din prețul unui lucrări ce mă ajută să-mi îmbunătățesc imaginea și cunoștințele.
Manopera este pentru mine ceea ce este pentru fiecare, acel venit pentru care îți petreci zilele într-o corporație, firma, instituție.
Spune-mi cum te-ai simți dacă ai merge la serviciu nemancat,neîmbrăcat, ne…, ne…, etc? Ei bine, nu ar fi bine, nu cred că ai mai merge în acest loc!
Atelierul meu este o moștenire de la bunicul meu, am scris o mică poveste  aici.., dar chiar dacă am această moștenire, eu am creat conceptul, am inbunatatit metodele folosite în lucru cu lemnul, am adus un produs la o imagine de top.
Manopera se poate explica foarte ușor, în timp ce costul cu materia primă este întreținerea și structura produsului pe care îl realizez, costul cu cheltuielile-taxe-impozite reprezintă întreținerea conceptului, și apoi manopera reprezintă existența mea în proiect, una fără altă nu ar exista nici un proiect.
Cu toate acestea consider că manopera reprezintă costul tuturor orelor folosite în realizarea ca meșter, viziune, imaginatie, atenție la detalii, grija pentru elemente de cultură și valorificarea tradiției.
Până data viitoare,

Zi Strașnică!

Comentarii