Treceți la conținutul principal

Atelierul Strașnic din Iași

Atelierul Strașnic din Iași produce funduri și tocătoare din lemn

Sursa https://www.stejarmasiv.ro/atelierul-strasnic/
Oameni buni … ceva bun se întâmplă !!! Cu siguranță, prezentarea de față, la Atelierul Strașnic din Iași face parte dintr-un segment care demonstrează că nu suntem inerți în totalitate și că printre tinerii acestei țări mai există speranță. Se pare că ceea ce am scris și promovat de câțiva ani încoace pe acest blog, dedicat lemnului a prins rădăcini și chiar se întâmplă.
Denumirea Strașnic mi se pare extrordinar de inspirat aleasă și îmi aduc aminte de contexte în care am menționat cât de frumoasă este limba noastră și cât de puțin este folosită la potențialul maxim. Cuvinte ca năpraznic, țanțoș, netrebnic, straiță, fudul, îngăduință nu sunt doar expresii arhaice, din mediul rural sunt termeni neaoș românești care au pentru noi înțelesuri profunde și care la o traducere în limbi străine au nevoie de o jumătate de pagină de explicații pentru a putea pătrunde aceste înțelesuri pe deplin.
Tinerii aceștia sunt deținători ai unor piese de mobila achiziționate de la noi, în primăbara lui 2015 și azi îmi scriu așa :

atelierul Strasnic
atelierul Strasnic

” În atenţia domnului Călin Pop.
Bună ziua, Echipa atelierului Straşnic este compusă din doi tineri din Iaşi cu o nouă idee de start-up, în cadrul atelierului realizăm platouri de servire/ tocătoare din lemn masiv. Platourile de servire/tocătoarele din lemn le realizăm din bucăţi întregi de cherestea de stejar şi frasin fără să folosim adezivi sau substanţe toxice, iar pentru finisare folosim ulei de tung şi ceară de albine.
Am început această activitate din pasiune pentru munca realizată cu bun gust în propria ţară. Activitatea noastră include obiecte realizate manual fără şablon ci doar imaginaţia noastră creionată pe bucata de lemn.
În activitatea atelierului Straşnic suntem la început de drum şi am fi deosebit de încântaţi să fim promovaţi pe blogul dumneavoastră. Atasat aveti cateva din realizarile noastre.
Cu deosebită stimă!
Atelier Straşnic Iaşi
I-am invitat să îmi trimita descrierea Atelierului Strașnic în propriile cuvinte și mă simt onorat să le reproduc textul integral.
Suntem Gabriela şi Octavian Toderau doi tineri meşteri din Iaşi ce ne desfăşurăm activitatea sub denumirea de Atelier Straşnic. În activitatea noastră realizăm platouri de servire/ tocătoare din lemn masiv şi le realizăm din lemn de stejar şi de frasin. Suntem absolvenţi de şcoli în domenile tehnic şi arte şi astfel am decis să punem în practică toate cunoştinţele şi dăm naştere acestor obiecte unicat.
După ani de muncă în diverse corporaţii importante am ajuns la cuvintele bunicului, tâmplar de meserie, ce ne repetă întruna că ” aşchia nu sare departe de trunchi ”.  Am învăţat să muncim cu pasiune, dragoste şi dăruire, şi cu aceste calităţi să continuăm activitatea de lucru cu lemnul.
Am hotărât să nu mai plecăm capul în corporaţii înalte amăgiţi de funcţii cu denumiri pompoase şi să ne canalizăm munca în realizarea de obiecte rezultate din truda mâinilor noastre . Suntem dispuşi să renunţăm la munca în birouri spaţioase, la funcţii şi la alte privilegii, iar atunci când ne prezentăm să spunem plini de mândrie că avem o meserie nobilă acea de muncitor.
Ideea de a crea platouri de servire a venit odată cu dorinţa de a face mai frumoasă pregătirea şi servirea micului dejun şi a cinei. Realizăm platourile din lemn masiv de cea mai bună calitate, cu umiditate verificată, le proiectăm dintr-o singură bucată pentru că nu dorim să folosim adezivi pe obiectele ce vin în contact cu alimentele.Pentru finisare folosim produse 100% naturale şi anume ulei de tung şi ceară de albine.


atelierul Strasnic
platou de servire fabricat de Atelierul Strasnic

Pentru fiecare piesă lucrăm în jur de şapte ore şi respectăm cu stricteţe toate etapele definirii acestor obiecte. Proiectarea începe cu selectarea atentă a fiecărei bucăţi de lemn după care trasăm forma din creion pe lemn şi ţinem cont de fiecare nod, model, linii existent. Pentru imaginea finală a platoului folosim  fiecare caracteristică a lemnului fara sa recurgem la  tipare si fara sa brutalizam lemnul astfel cream platouri cu formă şi modele unice.
Suntem mândri că suntem români şi că putem aduce un plus de valoare şi finite aici la noi acasă în România. Prin proiectul nostru dorim să ajutăm la întărirea conceptului de a crea lucruri în România și de a aprecia lucrurile realizare de români .


atelierul Strasnic
platou de servire fabricat de Atelierul Strasnic
atelierul Strasnic
platou de servire fabricat de Atelierul Strasnic
atelierul Strasnic
platou de servire fabricat de Atelierul Strasnic
Dragii mei, mi-ați făcut ziua frumoasă, mă bucur că mi-ați scris și sunt fericit să vă prezint munca. Fabricati din lemn masiv, de stejar și frasin, ceea ce este de admirat, iar finisajele eco, cu materiale naturiste sunt foarte bine alese si realizate.
Am menționat și anterior că în cazuri similare, de demersuri antreprenoriale gen start-up, voi oferi sprijin și promovare gratuit în paginile acestui blog. Sunteți lună de lună 60.000 de cititori unici care visați și vă bucurați de lemnul prezentat în aceste articole. Numărul celor interesați de acest subiect devine tot mai mare și astfel de articole, cum este cel de față despre Atelierul Strașnic sunt pentru mine bucurii greu de descris.
Am scris anterior despre tocatoare realizate de noi, însă mă bucur ca au aparut astfel de soluții. Noi le-am facut doar ca răspuns la solicitarile unor pasionati culinari și cititori ai blogului, însă nu sunt în aria noastră de lucru și nu putem oferi variante și soluții diversificate. – Frezarea canalului pentru tocătorul din lemn

sigla Atelierul Strasnic
sigla Atelierul Strasnic

Succes oameni buni, să va meargă de la bine la mai bine, și să fim tot mai mulți cei care se bucură de succes, fără invidie, așa se poate face ceva pentru țara asta.

Comentarii